Türkiye'nin dört bir yanından gelen motosiklet tutkunları, Çanakkale'de bir araya gelerek unutulmaz anlar yaşadı. Osmanlı Motosiklet Derneği üyeleri, Fatih Sultan Mehmet'in türbesinde dua ederek başladıkları serüvenlerinde, Gelibolu ilçesinin tarihi noktalarını ziyaret etti.

İstanbul'dan yola çıkarak Gelibolu'ya ulaşan motosikletliler, burada Gelibolu Şehitliği, Hallacı Mansur Türbesi ve Bayraklı Baba Türbesi'ni ziyaret ederek tarihi ruhu hissettiler. Kamp yaptıkları Kömür Limanı'nda bir araya gelen motosikletliler, sabah saatlerinde Kilitbahir Kalesi ve Soğanlıdere Şehitliğini gezerek Çanakkale Abidesi'ne ulaştılar.

Dernek üyeleri, burada 57. Piyade Alayı askerlerinin Şehitler Abidesi’ndeki nöbet değişimini dikkatle izlediler. Saygı duruşunda bulunarak İstiklal Marşı’nı okuyan motosikletçiler, geçmişe bir yolculuk yapmanın mutluluğunu yaşadılar.

Osmanlı Motosiklet Derneği Başkanı Burçin Özsayar, 10 yıldır bu etkinliği düzenlediklerini belirterek, "Bu toprakların kolay kazanılmadığını biliyoruz. Yaklaşık 250 motosikletli olarak buradayız. Çanakkale ziyareti bizim için çok kıymetli. Ecdat ziyaretimizde atalarımıza rahmet okuyoruz" dedi.

Çanakkale Zaferi'nin önemine de değinen Özsayar, "Bu zafer, gençlerimizin bilmesi gereken bir gerçek. Emperyal güçlere karşı güçlü duruşumuzu asla unutmamalıyız. Rabbim bu birlikteliğimizi daim eylesin" diye ekledi.

Dernek üyeleri, Çanakkale gezileri kapsamında Sedülbahir Kalesi, 57. Alay Şehitliği ve Conk Bayırı gibi önemli yerleri ziyaret etmeye devam edecekler.