Kocaeli'nin Gebze ilçesinde, Türkiye Bisiklet Federasyonu ve Gebze Belediyesi işbirliğiyle düzenlenen 4. Uluslararası Dağ Bisikleti Kupası, Beylikdağı mevkisinde start aldı. Yarışlara yaklaşık 50 kulüpten 310 sporcu katılıyor, bu da etkinliğin ne denli büyük bir organizasyon olduğunu gözler önüne seriyor.
Yarışın ilk gününde, master erkekler ve kadınlar (DEAF), 17 yaş altı kadınlar, 15, 13 ve 11 yaş altı erkek ve kadınlar ile 19 yaş üzeri elit erkekler ve kadınlar pedal çevirdi. Yarışların heyecanı, yarın elit erkekler ve kadınlar ile genç erkekler ve kadınlar kategorilerindeki müsabakalarla devam edecek.
Türkiye Bisiklet Federasyonu Dağ Bisikleti ve BMX Teknik Kurulu Başkanı Mustafa Kocaman, yarışların Türkiye Şampiyonası'nın 3. etabını oluşturduğunu belirtti. Bugün ulusal yarışların yapıldığını ifade eden Kocaman, yarın ise hem ulusal hem de uluslararası düzeyde yarışların gerçekleştirileceğini vurguladı. "Bu yarıştan puan alan sporcularımız, eylül ayında yapılacak Türkiye Şampiyonası'nda şampiyonluk formalarını giymeye hak kazanacaklar. Bu nedenle genel klasman formaları bu yarışta oldukça önemli," dedi.
Yarışların sonunda dereceye giren sporculara ödüllerinin takdim edileceği törenle etkinlik sona erecek. Gebze'de böyle bir organizasyonun düzenlenmesi, bisiklet sporuna ve sporculara olan desteğin bir göstergesi.