Alanya Belediyesi, çevre dostu bir adım daha atarak düzenlediği Ödüllü Bitkisel Atık Yağ Toplama Kampanyası'nda 572 litre atık yağı geri dönüşüme kazandırdı. 25 Şubat - 25 Mayıs 2026 tarihleri arasında gerçekleştirilen kampanya, geçen yıla göre yaklaşık 2,5 kat daha fazla yağ toplanmasıyla dikkat çekti.
Alanya Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından yürütülen bu proje, doğayı koruma, doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı ve geri dönüşüm bilincini artırmayı amaçlıyor. Kampanyaya katılan 51 çevre duyarlılığı yüksek vatandaş, üç ayda toplam 572 litre bitkisel atık yağ topladı. Bu yağlar, Alanya Belediyesi'nin anlaştığı lisanslı firma aracılığıyla geri dönüşüm sistemine teslim edildi.
Kampanya kapsamında katılımcılara, her 5 litre atık yağ karşılığında 1 litre yeni bitkisel yağ verildi. 2026 yılında toplanan atık yağ miktarının, önceki yıla oranla önemli bir artış göstermesi, çevre dostu uygulamalara karşı artan farkındalığı gözler önüne seriyor. Bu, Alanya'da sürdürülebilir çevre yönetimi hedefleri doğrultusunda yürütülen çalışmaların somut bir yansıması olarak değerlendiriliyor.
Uzmanlar, atık yağların lavaboya dökülmesinin su kaynaklarını kirlettiğini ve ekolojik dengeyi bozduğunu vurguluyor. 1 litre atık yağın yaklaşık 1 milyon litre içme suyunu kirletebildiğini belirten uzmanlar, bu nedenle bitkisel atık yağların kaynağında ayrı toplanmasının önemine dikkat çekiyor. Alanya Belediyesi, çevresel sürdürülebilirlik vizyonu çerçevesinde bu tür kampanyaları sürdürmeye devam edecek.