Manisa'nın Alaşehir ilçesinde, İlçe Sağlık Müdürlüğü tarafından önemli bir sağlık bilinci seferberliği başlatıldı. Bu çalışma, Sağlıklı Hayat Merkezlerinin tanıtımını yaparak, koruyucu sağlık hizmetlerinden daha fazla vatandaşın yararlanmasını sağlamak amacıyla gerçekleştiriliyor.

Alaşehir İlçe Sağlık Müdürlüğü koordinesinde yürütülen projenin ilk adımları, muhtarlar, öğretmenler, imamlar, Kur'an kursu öğreticileri, taksiciler, servis şoförleri ve kuaförlerle yapılan toplantılarla atıldı. Bu meslek gruplarının, toplumla en fazla temas halinde bulunan kişiler olduğu düşünülerek, onlara Sağlıklı Hayat Merkezlerinde sunulan ücretsiz hizmetler hakkında bilgilendirme yapıldı. Amaç, sağlık hizmetlerinin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamak ve birebir iletişimle sağlık bilincini artırmaktır.

Toplumla birebir iletişim kuran bu meslek grupları, birer 'Sağlık Elçisi' olarak görev alacak. Sağlıklı yaşam alışkanlıklarını yaygınlaştırmak ve vatandaşların koruyucu sağlık hizmetlerine erişimini artırmak hedefleniyor. Alaşehir İlçe Sağlık Müdürlüğü bünyesindeki Sağlıklı Hayat Merkezi'nde, diyetisyenlik, psikososyal destek, fizyoterapi ve çocuk gelişimi alanlarında ücretsiz danışmanlık hizmetleri sunuluyor.

Merkezde ayrıca, tütün ve bağımlılık yapıcı maddelerle mücadele, obezitenin önlenmesi, sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivitenin artırılması gibi konularda çalışmalar yürütülüyor. Alaşehir İlçe Sağlık Müdürü Uzman Dr. Fatma Seven, bu seferberliğin önemine vurgu yaparak, "Yerel kurumlarımız ve meslek odalarımızın desteğiyle sağlıklı yaşamın sırlarını her kapıya ulaştırmayı hedefliyoruz" dedi. Ayrıca, vatandaşların Sağlıklı Hayat Merkezlerinde sunulan hizmetlerden haberdar olmasını sağlamak ve daha fazla kişinin bu hizmetlerden yararlanmasına katkı sunmak istediklerini belirtti.