Ankara'nın sokaklarında, taban maaş hakkı ve mülakat sistemine karşı başlatılan açlık grevi, 13 gün süren bir direnişin ardından sona erdi. Özel sektör öğretmenleri, bu süre zarfında seslerini duyurmak için büyük bir fedakarlık gösterdi. Ancak şimdi, mücadelelerine farklı illerde devam etme kararı aldılar.

Öğretmenler, açlık grevlerini sonlandırdıklarını duyururken, kamuoyunun yanı sıra aydın, akademisyen ve sanatçılardan gelen destek çağrılarına yanıt verdiklerini belirttiler. Yapılan ortak açıklamada, Ankara'daki eylemlerin sona erdiği, ancak mücadelenin farklı şehirlerde süreceği ifade edildi.

Açıklamada yer alan ifadelere göre, "Kamuoyunun ve kamuoyunun temsiliyetini üstlenmiş aydın, akademisyen ve sanatçı dostlarımızın çağrısına karşılık vererek Ankara’daki direnişimize ara veriyor, açlık grevimizi sonlandırıyoruz. Mücadelemiz, illerde farklı biçimlerde, büyük bir motivasyon ve enerjiyle devam edecektir" denildi.

Öğretmenler, taban maaş hakkı ve mülakat sistemine yönelik taleplerinin peşinden koşmaya devam edeceklerini vurguladılar. Bu direniş, sadece öğretmenler için değil, eğitim sistemi için de önemli bir adım olarak dikkat çekiyor.