Ankara Büyükşehir Belediyesi, yaz sıcaklarının etkisini artırdığı bu günlerde, Kızılay ve Ulus’ta kurduğu “Serinleme Noktaları” ile vatandaşlara ücretsiz limonata ve soğuk su ikram ediyor. Bu uygulama, Başkentlilere serinleme ve kısa mola imkânı sunmak amacıyla hayata geçirildi.

Geçen yıl başlatılan uygulama, bu yaz da devam ediyor. Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı tarafından yürütülen “Serinleme Noktaları”, yaz sıcaklarında Ankaralıların dinlenmesine ve serinlemesine yardımcı oluyor. Kızılay ve Ulus’ta yoğun yaya trafiğinin olduğu bölgelerde kurulan bu noktalarda, vatandaşlar ücretsiz limonata ve soğuk su alarak sıcak havadan korunma fırsatı buluyor.

Uygulama, Ankaralıların yoğun günlerinde serinleyip dinlenebileceği bir alan sunuyor. Ayrıca, bu serinleme noktalarının sadece bir ikram alanı değil, aynı zamanda sosyal dayanışmayı pekiştiren bir buluşma noktası olarak tasarlandığı belirtiliyor.

Sosyal Hizmet Uzmanı Nazlıcan Kurusakız, uygulamanın yaz boyunca süreceğini ve sıcak havaların etkisini azaltmak için çalışmaların devam ettiğini ifade etti. “Kentimizin farklı bölgelerinde oluşturduğumuz Serinleme Noktaları ile vatandaşlarımızın yanında olmaya devam ediyoruz. Bu alanları hem dinlenme hem de serinleme noktası olarak görüyoruz” dedi.

Serinleme noktaları, sıcak yaz günlerinde kent merkezinde bulunan vatandaşların kısa süreli mola vererek nefes almasını sağlıyor. Uygulama, hem serinletici bir hizmet hem de sosyal belediyecilik örneği olarak dikkat çekiyor.