Antalya'da YKS'nin ikinci oturumu olan Alan Yeterlilik Testi (AYT) için adaylar, sabahın erken saatlerinden itibaren sınav merkezlerine akın etti. Son saniyelerde yetişen öğrenciler, görevlilerin yardımı ve velilerin alkışlı desteğiyle salonlara girdi. Üniversite bahçelerinde ise heyecanlı bir bekleyiş yaşandı.
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen AYT, saat 10.15'te başladı. Sınav salonlarına saat 10.00 itibarıyla öğrencilerin girişine izin verilmedi. Antalya'daki adayların sınav gireceği merkezlerden biri olan Akdeniz Üniversitesi'nde sabah saatlerinden itibaren yoğunluk oluştu. Öğrencileriyle birlikte okul önlerinde bekleyen aileler, içeriye girişlerin başlamasıyla çocuklarına sarılıp sınav salonuna uğurladı. Adaylar, kontrollerden geçtikten sonra salonlara alındı.
Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi A Blok'ta sınava girecek bir aday, son anda yetişirken, görevliler boynundaki kolyeyi çıkarmasına yardımcı oldu. İletişim Fakültesi'nde ise son anlarda sınava yetişmeye çalışanlara veliler alkışlarla destek verdi. Adaylar, kapılar kapanmadan saniyeler öncesinde salona girerken veliler de büyük mutluluk yaşadı.
Çocuğunu sınava getiren Sema Hafızoğlu, "Çocuklardan daha çok heyecanlıyız. Ancak heyecanımızı onlara yansıtmamaya çalışıyoruz. Mezun anneleri olduğumuz için de tedirginiz. Oğlum evde çalıştı. Kendisi hazırlandı, destek almadan. Denemelere gidip geldi. Sınava geç kalmak çok riskli. Her türlü etken sebep olabiliyor. Çok erken gelmekte fayda var." dedi.