Son günlerde sosyal medyada hızla yayılan “Ormanı bölüşen kamu personeline mahkeme dur dedi” başlıklı haberler üzerine Antalya Valiliği'nden açıklama geldi. Valilik, bahse konu olayların yeni bir gelişme olmadığını ve yargı sürecinin 2022 yılında sonuçlandığını belirtti.
Açıklamada, kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi adına detayların paylaşılması gerektiği vurgulandı. 2016 yılında bir vatandaş tarafından zilyetlik yoluyla kullanılan arazinin, adı geçen kamu personeli tarafından bedeli ödenerek satın alındığı ifade edildi.
Antalya Körfez Gazetesi muhabiri Ertuğrul Gün'ün aktardığına göre, Valilik, konuya dair yaptığı açıklamada, “Bahse konu arazinin satışıyla ilgili yargı süreci 2022 yılında tamamlanmıştır. İlgili mahkeme, gerekli değerlendirmeleri yaparak kararını vermiştir. İddialar, belirtilen personelin kişisel tasarruflarıyla ilişkilidir” ifadelerini kullandı.
Valilik, kamu etiği açısından konunun değerlendirildiğini ve ilgili personel hakkında idari soruşturma başlatıldığını da duyurdu. Bu durum, Antalya'daki kamu hizmetlerinin ne denli önemli bir denetim mekanizmasına sahip olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor.