Sakarya'nın ulaşım sorunlarına nefes aldıracak bir proje hayata geçiyor. AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Ali İhsan Yavuz ve Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar, Sapanca trafiğini kökten çözecek dev yatırımı kamuoyuna duyurdu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından onaylanan proje ile Arifiye ve Sapanca Kırkpınar arasına 11 kilometrelik yeni bir duble yol inşa edilecek.
Uzun yıllardır beklenen bu ulaşım müjdesi, Sakarya'nın turizm merkezi Sapanca'nın trafik sorununu çözmeyi hedefliyor. AKOM'da düzenlenen toplantıda, Yavuz ve Alemdar, projenin detaylarını paylaştı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile yapılan görüşmeler sonucunda, projenin onaylandığını ve süreç için hazırlıkların başladığını duyurdular.
Yeni duble yol, Anadolu Otoyolu’na paralel olarak planlanıyor ve mevcut güzergahın trafik yükünü azaltacak. Çift gidiş ve geliş olarak inşa edilecek yolun üzerinde köprülü geçişler ve yeni kavşaklar yer alacak. Bu proje sayesinde, Sapanca'nın girişindeki yoğunluk önemli ölçüde azalacak ve sürücüler hem zamandan hem de yakıttan tasarruf edecek.
Ali İhsan Yavuz, Sakarya'nın yatırımlarının hız kazandığını belirterek, "Bu yol artık bir ihtiyaç haline gelmişti. Sapanca, hem yerli hem de yabancı ziyaretçilerin uğrak noktası. Projenin hayata geçmesiyle Sakarya'nın değerli bir ulaşım aksı daha kazanmış olacak" dedi. Başkan Alemdar ise, "Protokolün tamamlanmasıyla birlikte güzergah üzerindeki kamulaştırma çalışmalarını hızlandıracağız. Kısa süre içinde Arifiye'den Sapanca'ya kadar uzanan bu yeni yol projesini hayata geçiriyoruz" şeklinde konuştu.
Projenin detayları netleşirken, Sakarya halkı bu yeni ulaşım aksını sabırsızlıkla bekliyor. Önümüzdeki günlerde Karayolları Genel Müdürlüğü ile protokol yapılmasıyla birlikte çalışmalar başlayacak.