Arnavutköy Belediyesi, çocukların doğa sevgisini pekiştirmek ve çevre bilinci kazandırmak amacıyla 'Bitkim Bana Emanet' projesini hayata geçirdi. Bu güzel proje, Arnavutköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle gerçekleştiriliyor.
Proje kapsamında, anaokullarındaki öğrencilere bitki fidanları dağıtılıyor. Yaz tatili boyunca çocukların bu fidanların bakımını üstlenmeleri bekleniyor. Ailelerinin de desteğiyle fidanlarını sulayacak ve büyütme sürecini takip edecek olan çocuklar, doğayla birebir bağ kurarak sorumluluk bilincini öğrenecekler.
Yeni eğitim-öğretim döneminde, öğrenciler büyüttükleri bitki fidanlarını okullarına getirecek. Fidan dikim etkinlikleri düzenlenerek, bitkiler öğretmenleri ve aileleriyle birlikte okul bahçelerine veya evlerinin bahçelerine dikilecek. Böylece, çocuklar doğaya kalıcı bir katkı sunacaklar.
Proje hakkında konuşan Arnavutköy Belediye Başkanı Mustafa Candaroğlu, çocukların doğayla güçlü bir bağ kurmasını amaçladıklarını belirtti. Candaroğlu, 'Her bir çocuğumuzun doğayla güçlü bir bağ kurmasını, emanet bilinci kazanmasını ve büyüttüğü bitkiyi yıllar boyunca sahiplenmesini istiyoruz' dedi. 'Bitkim Bana Emanet' projesi, Arnavutköy'ün yeşil dokusuna katkı sağlayacak.