Aydın Üniversitesi'nde düzenlenen 'öğrenme' çalıştayında bir araya gelen akademisyenler, öğrenmenin ezberle karıştırılmaması gerektiğini vurgulayarak, "Öğrenme aklı kullanma faaliyetidir" dedi.
İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi ile Toplumsal Sorunlar Araştırma ve Uygulama Merkezi (TARMER) iş birliğinde düzenlenen çalıştayda, Türkiye'nin farklı üniversitelerinden katılan 15 uzman, eğitim sisteminin temel sorunlarını ele aldı. Açılış konuşmalarını yapan Prof. Dr. Aysel Ergül Keskin, öğrenmenin eğitimin merkezinde yer aldığını ifade etti.
Prof. Dr. Kıymet Selvi, eğitim sisteminin öğrenenden çok öğretmeye odaklandığını belirterek, "Öğrenme, öğrenenin isteğiyle başlamalıdır" dedi. Diğer konuşmacılar da öğrenmenin deneyim ve anlam üretme süreci olduğuna dikkat çekerek, öğrencilerin bilgiye değil, öğrenmeye odaklanmaları gerektiğini ifade ettiler.
Çalıştayda ayrıca, Türkiye'ye özgü eğitim modeli tartışmaları da gündeme geldi. Akademisyenler, yerli ve milli bir eğitim anlayışının evrensel bilgiye kapalı olmak anlamına gelmediğini vurguladı. Eğitim sisteminin, Türkiye'nin kültürel birikimini dikkate alarak yenilikçi yaklaşımlar geliştirmesi gerektiği üzerinde duruldu.