Hafta içinde Aydın'da, Türkiye Aydın Gençler Eğitim Vakfı’nın (TAGEV) düzenlediği “Evden hayata: Güçlenen Gençlik Çalıştayı” gerçekleştirildi. Çalıştayın açılışında TAGEV Mütevelli Heyet Başkanı Mirkan Aydın ve Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Prof. Dr. Cihad Demirli, gençlerin geleceği hakkında önemli mesajlar verdiler. Kapanışta ise Gençlik ve Spor Bakan Yardımcısı Dr. Enes Demirli, çalıştayın sonuçlarını değerlendirdi.

Çalıştay, kamuoyunda “ev genci” olarak bilinen ve eğitimde, istihdamda ve mesleki eğitim süreçlerinde yer almayan gençlere yönelik olası politikaları tartışmak amacıyla toplandı. Çok sayıda akademisyen, eğitimci ve iş insanının katılımıyla gerçekleştirilen bu etkinlikte, gençleri ilgilendiren konular 9 farklı başlık altında ele alındı.

“Gençlerin dirençli, yönünü bulabilen ve topluma katılabilen bireyler olarak güçlenmesini destekleyen eğitim temelli yaklaşım ve politikaları nasıl birlikte geliştirebiliriz?” sorusu üzerine yoğunlaşan çalıştayda, dijitalleşme ve bireyselleşme konularında kapsamlı değerlendirmeler yapıldı. Çalıştayın çıktıları, önümüzdeki aylarda kamuoyuyla paylaşılacak.

Özel Nesibe Aydın Eğitim Okulları’nın toplum meselelerine duyarlılığı ve gençlerin eğitim sonrası da önemsenmesi, takdire şayan bir yaklaşım. Kurucu Nesibe Aydın ve Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mirkan Aydın’ın attığı bu adım, gençler için büyük bir umut ışığı oluşturuyor. Aydın'da NEET olarak tanımlanan gençlerin oranı OECD ülkelerinin çok üzerinde ve bu durumun farkındalığını artırmak için yapılan bu tür çalışmaların önemi her geçen gün daha da artıyor.