Aydın Tarım ve Orman İl Müdürü Ayhan Temiz, yeni incir sezonu öncesi İncirliova İlek Pazarı'nda üreticilerle bir araya gelerek önemli incelemelerde bulundu. Aydın'ın Avrupa Birliği tescilli coğrafi işaretli ürünü olan incirin kalitesini artırmak için sahada yürütülen çalışmalar hız kesmeden devam ediyor.
İncirliova'daki incelemeler sırasında, ilek meyvelerinin durumu ve pazardaki hareketlilik dikkatlice değerlendirildi. Önceki günlerde Kuyucak, Efeler, Buharkent, Köşk ve Germencik ilçelerinde yapılan saha çalışmalarının ardından, İl Müdürü Temiz’in son durağı İncirliova oldu. Burada, İncirliova Belediye Başkanı Aytekin Kaya’nın da katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda, Tarım ve Orman İl Müdürlüğü Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü Armağan Tanrıkulu ile İncirliova İlçe Tarım ve Orman Müdürü Emre Tanrıbuyurdu da yer aldı.
Heyet, incirin sağlıklı gelişimi açısından büyük önem taşıyan ilek meyvelerinin kalitesini yerinde inceleyerek, üreticilerin talep ve görüşlerini dinledi. Teknik ekipler, üreticilere doğru zamanda ilekleme yapılması ve sağlıklı ilek kullanımı konularında bilgilendirme yaptı.
Aydın Tarım ve Orman İl Müdürü Ayhan Temiz, sürdürülebilir kaliteyi korumak ve üreticilerin emeğini desteklemek amacıyla denetim ve bilgilendirme çalışmalarının tüm ilçelerde devam edeceğini ifade etti.