Balıkesir'in Ayvalık ilçesinde, müzikseverler Türk halk müziğiyle buluştu. Rauf Denktaş Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilen konser, yüzlerce kişinin katılımıyla coşkulu anlara sahne oldu. Balıkesir, İzmir, Manisa, Aydın, Denizli, Isparta, Muğla, Çanakkale ve Kıbrıs yörelerine ait birçok eser, koro tarafından muhteşem bir şekilde seslendirildi.
Şef Namık Arslan’ın önderliğindeki koro, “Bir dolu türkü söylemek değil, türküleri doğru söylemek” ilkesini benimseyerek sahne aldı. Katılımcılar, "Yazın Çiçeği", "İki Keklik", "Acı Biberim Acı" gibi birçok sevilen türküyü hep bir ağızdan söyledi.
Konserde Murat Güler, Samiha Çarkçı, Ertan Toprakhisar, Hüseyin Yalçın ve Cavit Sarıbey gibi yetenekli müzisyenler de yer aldı. Levent Öz ud, Hakkı Okur ney, Mehmet Güray kajon ve Sevinç Arslan ise bendir çalarak koroya eşlik etti.
Etkinliğin sonunda, Müzik Öğretmeni ve Koro Şefi Namık Arslan, türkülerin kültürel mirasın önemli parçaları olduğunu vurguladı. "Atalarımızdan emanet kalan türkülerimizi özünü bozmadan gelecek kuşaklara aktarmaya çalışıyoruz" diyen Arslan, konserin başarılı geçmesini ve bu başarıyı kısa süre önce kaybettikleri arkadaşları Fatoş’a armağan ettiklerini belirtti. Salondaki yoğun alkışlar, bu güzel anların bir göstergesi oldu.