Manisa’nın itfaiye teşkilatında görev yapan baba-oğul Haki ve Erdal Arduç’un hikayesi, meslek sevgisinin nasıl kuşaktan kuşağa aktarıldığını gözler önüne seriyor. İzmir İtfaiyesi’nde 33 yıldır görev yapan Haki Arduç, çocukluğundan beri hayranlıkla izlediği babasının izinden giden oğlu Erdal ile birlikte, aynı üniformayı giyerek yangınlarla mücadele ediyor.
Haki Arduç, 64 yaşında ve itfaiye şoförü olarak yıllardır insanların yardımına koşuyor. Oğlu Erdal ise, 2012 yılında girdiği sınavı kazanarak itfaiye memuru oldu. Her ikisi de, itfaiyeciliğin sadece bir meslek değil, bir yaşam biçimi olduğunu vurguluyor. Haki Arduç, "Oğlumla birlikte aynı safta mücadele etmek gurur verici. İşimi severek yapıyorum. Çocuklarım küçükken yaşadığımız olayları onlara anlatırdım, bu da onların mesleğe olan ilgisini artırdı" dedi.
Erdal Arduç, babasından öğrendiği değerlerle mesleğini sürdürdüğünü belirterek, "En büyük motivasyonum babam kadar başarılı bir itfaiyeci olabilmek. Yangınlar sırasında birbirimize destek oluyoruz, işimizi en iyi şekilde yapmak için mücadele ediyoruz" diye konuştu. Yangınlarla mücadelede vatandaşlara da çağrıda bulunan Arduç, "Yangınlara neden olabilecek davranışlardan kaçınmalıyız" ifadelerini kullandı.
Haki Arduç ise, mesleğin zorluklarına rağmen itfaiyeciliğin güzel bir meslek olduğunu belirterek, "Oğlumu ateşin içine göndermek kolay değil. Ama onunla gurur duyuyorum. Bu meslek, insanların canını ve malını kurtarmak için büyük özveri gerektiriyor" diyerek duygularını paylaştı. Babalar Günü dolayısıyla tüm babaların bu özel gününü kutlayan Haki Arduç, evlatlarıyla sağlıklı ve huzurlu bir yaşam geçirmelerini diledi.