Çanakkale'nin verimli toprakları Bayramiç ve Ezine ovalarında, sulama sezonunun başlamasıyla birlikte çiftçilere güvence verildi. Bayramiç-Ezine Ovaları Sulama Birliği Başkanı Gökhan Uz, "Tek bir çiftçimiz bile mağdur olmayacak" diyerek, tarımda sürdürülebilirlik için ellerinden geleni yapacaklarının altını çizdi.

Gökhan Uz, göreve başlamasının ardından, bölgedeki sivil toplum kuruluşları ve devlet kurumlarıyla iş birliği yaparak sulama altyapısını güçlendirmek üzere hızlı adımlar attı. DSİ 25. Bölge Müdür Yardımcısı Abdülkadir Yılmaz ve diğer DSİ yetkilileri, sulama birliğine destek vermek için Uz’u makamında ziyaret etti.

Yassıbağ Göleti’nde geçmiş dönemlerde yaşanan sulama sorunlarının çözümü için yerel muhtarlarla yapılan toplantılar, bölge tarımının geleceği açısından umut verici gelişmeler arasında yer aldı. Muhtarlar ve Ziraat Odası, sorunları kalıcı hale getirmek için ortak bir eylem planı oluşturma kararı aldı.

Bölgedeki sulama sisteminin kapalı sisteme geçirilmesi projesinin, tarımsal üretimin sürdürülebilirliği açısından kritik olduğu vurgulandı. Gökhan Uz, "Amacımız üreticimizin memnuniyeti ve hayır dualarını almak. Tüm kurumlarla el birliğiyle çalışarak, çiftçilerimizin sorunlarını yerinde çözmeyi hedefliyoruz" dedi.