Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi (BAİBÜ), bu yıl büyük bir bahar şenliği düzenleyerek 2.500 kişiyi bir araya getirdi. Üniversite personeli ve ailelerinin katılımıyla gerçekleştirilen etkinlik, Türkiye'deki diğer üniversitelere örnek teşkil etmesi bekleniyor.
Etkinlik, üniversite kampüsünün yeşil alanlarında yapıldı ve geleneksel öğrenci şenliklerinin ötesinde, tamamen idari ve akademik personel ile ailelerine odaklandı. Gün boyu devam eden etkinlik, bando takımının coşkulu performansıyla başladı ve çeşitli gösterilere ev sahipliği yaptı. Katılımcılar, sihirbazlık gösterileri, halk oyunları ve canlı konserlerle dolu dolu bir gün geçirirken, çocuklar için özel oyun parkurları da kuruldu.
Şenlikte, geçmiş yıllarda hayatını kaybeden üniversite personeli ve öğrencilerinin anısına lokma dökülerek dağıtıldı. Ayrıca, sosyal sorumluluk projesi kapsamında kurulan 'İyilik Standı' ile evde kullanılabilir durumdaki kitap ve oyuncaklar toplandı. Bu malzemeler, Bolu merkeze bağlı bir köy okulundaki öğrencilere bağışlanacak.
BAİBÜ Rektörü Prof. Dr. Faruk Yiğit, etkinlikte yaptığı konuşmada, üniversitenin sadece öğrencilerden ibaret olmadığını vurguladı. "Eğer ailemiz mutlu ve huzurlu olursa, bu durum akademik performansımıza da yansıyacaktır. Dolayısıyla onları ihmal etme lüksümüz yok," dedi.
Etkinliğin organizasyonunu üstlenen BAİBÜ Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanı Prof. Dr. Yavuz Akçi, Türkiye’de daha önce benzer bir etkinlik görmediğini belirtti. Şenlik, katılımcıların birlik ve beraberlik içinde olmasının önemini bir kez daha ortaya koydu.