Borazanlar Mahallesi'nde muhtarlık görevini 15 yıl boyunca yürüten Şevki Gündüz, 2024 yerel seçimlerinde görevi devralan yeni muhtar Mustafa Arda Kıyasoğlu'nun şikayetiyle yargı önüne çıktı. Gündüz, eski muhtarlık demirbaşlarını zimmetine geçirmekle suçlanıyor.

Bolu 3. Ağır Ceza Mahkemesi'nde gerçekleşen ilk duruşmada, Bolu Belediyesi'nin 2022 yılında muhtarlığa hibe ettiği dizüstü bilgisayarın akıbeti tartışma konusu oldu. Eski muhtar Gündüz, bilgisayarı demirbaş listesine kaydetmediğini, 'geri istendiğinde teslim edilebilir' düşüncesiyle kayıt altına almadığını belirtti. Ancak Gündüz, bilgisayarın dolabın üst rafında düşüp kırıldığını ve kullanılamaz hale geldiğini ifade etti.

Gündüz, durumu tutanağa geçirmediğini ancak Devlet malına zarar verme niyetinin asla olmadığını vurguladı. Devir tesliminde yeni muhtar Kıyasoğlu’nun, 'Eşyalar eski, burayı boşalt' demesi üzerine tüm eşyaları ihtiyaç sahiplerine dağıttığını savundu. Fakat yeni muhtar Kıyasoğlu, Gündüz’ün ifadelerini yalanlayarak, bilgisayarın bedelinin muhtarlığa ödenmediğini ve bu nedenle şikayetçi olduğunu belirtti.

Duruşmada, eski muhtarın yanında bulunduğu belirtilen birinci aza Nasır Yılmaz'ın tanık olarak dinlenmesine karar verildi. Olayın aydınlatılması için dosyadaki eksikliklerin giderilmesi amacıyla duruşma kasım ayına ertelendi.