Bolu'nun Göynük ilçesinde yer alan termik santralin, üretmediği elektrik için 60 milyon dolar teşvik aldığı iddiası gündemde. Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, bu durumun adeta bir soygun olduğunu belirtti.

Yavuzyılmaz, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada, Bolu Göynük Termik Santrali'nin de aralarında bulunduğu beş tesise toplam 559 milyon dolar teşvik ödendiğini dile getirdi. 2018 ile 2025 yılları arasını kapsayan bu süreçte, Kazancı Holding'e ait santral için yapılan bu ödemeler, enerji piyasasındaki kapasite mekanizması adı altında gerçekleştiriliyor.

“Kapasite mekanizması” uygulaması, santrallerin elektrik kapasitelerinin her an üretime hazır tutulması karşılığında yapılan ödemeleri içeriyor. Ancak Yavuzyılmaz, bu sistemin amacından saptığını ve yandaş şirketlere haksız yere ödeme garantisi verildiğini savunuyor. “Üretmedikleri elektrik için astronomik tutarda teşvik ödendiğini tespit ettik,” diyen Yavuzyılmaz, bu durumun haksız bir kazanç olduğunu vurguladı.

Bolu Göynük Termik Santrali, 60 milyon dolarlık teşvikle dikkat çekerken, listeye giren diğer santraller arasında Muğla Yeniköy-Kemerköy, Soma Kolin ve Yatağan gibi büyük tesisler de bulunuyor. Bu çarpıcı iddianın ardından, gözler Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ve ilgili şirketlerin yapacağı açıklamalara çevrildi.