İzmir'in Bornova ilçesinde, belediye işçisi Mehmet Karabaş'a yönelik bir saldırı sonrası DİSK/Genel-İş İzmir 7 No'lu Şube basın toplantısı düzenledi. Burada sendika temsilcileri, belediye emekçilerine karşı artan şiddet, hakaret ve tehditlere sert bir dille tepki gösterdi. Saldırıya uğrayan Karabaş, "Küfür yemek için gelmiyorum, onurumla çalışmak için geliyorum" ifadelerini kullandı.

Olay, Bornova Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü'nde gerçekleşti. Mesai saatleri içinde görevini icra eden Karabaş, bir vatandaşın fiziksel saldırısına maruz kaldı. Saldırganın, işçiye hakaret ederek üzerine yürüdüğü ve Karabaş'ın kendini korumak için bir konteynerin arkasına sığındığı belirtildi. Diğer belediye çalışanlarının da tehdit edildiği olayla ilgili video kayıtlarının bulunması ve suç duyurularının yapılması dikkat çekti.

Genel-İş İzmir 7 No'lu Şube Sekreteri Cihangir Kına, basın açıklamasında belediye çalışanlarına yönelik saldırıların artış gösterdiğini vurgulayarak, "Bir işçiye saldırı, tüm emekçilere saldırıdır" dedi. Kına, eleştirinin haklı olduğunu, ancak hakaret ve şiddetin asla kabul edilemeyeceğini belirtti.

Mehmet Karabaş da, yaşadığı korku dolu anları paylaşarak, sürekli tehdit ve hakaretle karşı karşıya kaldığını ifade etti. "Çoluğumun çocuğunun rızkı için çalışıyorum, ama sürekli hakaret ve aşağılamalara maruz kalıyoruz" diyen Karabaş, yaşananların kendisini ve meslektaşlarını derinden etkilediğini dile getirdi.

Basın açıklaması, "Şiddete hayır, emeğe saygı!", "Belediye işçisi yalnız değildir!" ve "Yaşasın örgütlü mücadelemiz!" sloganlarıyla son buldu. Açıklamada Emek Partisi İlçe Başkanı Cevat Düzci ve parti üyeleri de yer aldı.