Bursa'nın tarihi çarşı ve hanlar bölgesinde yer alan İç Fidan Han, yıllardır süren belirsizlik ve ihmal nedeniyle içler acısı bir duruma geldi. Fatih Sultan Mehmet'in sadrazamlarından Mahmut Paşa tarafından yaptırılan bu tarihi yapı, zamanla korunmayı bekleyen bir miras haline geldi. Osmangazi Belediye Meclisi’nin eski üyesi Cemil Aydın, bu konuda önemli açıklamalarda bulunarak durumu gözler önüne serdi.
Aydın, 12 yıldır restorasyon bekleyen hanın hem fiziki görüntüsünün tarihi kimliğe yakışmadığını hem de esnafın mağduriyetinin devam ettiğini vurguladı. “Gelinen noktada hangi kurum yaparsa yapsın, artık bu çalışmalar tamamlanmalıdır” diyerek yetkililere seslendi.
2014 yılında Osmangazi Belediye Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada, İç Fidan Han’ın arkeoparka dönüştürüleceği, doğu cephesinden yeni bir kapı açılarak yaya aksına bağlanacağı ve turistik bir alan haline geleceği söylenmişti. Ancak aradan geçen süre zarfında bu projenin tamamlanmadığını belirten Aydın, “İnanıyor ve biliyoruz ki Osmangazi Belediye Başkanlığı bu çalışmayı hakkıyla tamamlayabilir. Artık bir an önce harekete geçilmelidir. Zira Fidan Han’ın doğu bölümündeki görüntü tarih ile örtüşmemektedir.” ifadelerini kullandı.