Alanya'nın Çamlıca Mahallesi'nde yaşayan 90 yaşındaki Mehmet Candan, çocukluk hatıralarıyla geçmişe ışık tutarken, sağlıklı yaşamının sırrını doğal beslenmeye bağlıyor. Kendi ifadesine göre, resmi kayıtlara göre 1936 doğumlu olan Candan, aslında çok daha ileri yaşlarda olduğunu düşünüyor.

Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün 1935 yılında Alanya'ya yaptığı ziyareti hatırlayan Candan, o dönemde 13-14 yaşında olduğunu anlatıyor. "Atatürk'ü iskelede gördüm" diyerek o günleri anımsayan Candan, Alanya'nın o yıllardaki haliyle ilgili önemli bilgiler paylaşıyor. "Her yer topraktı, doğru düzgün ev bile yoktu" diyerek, o günleri gözleriyle görmenin mutluluğunu dile getiriyor.

Sağlıklı yaşamın sırrını doğal ürünlerde bulduğunu belirten Mehmet Candan, kaymak, tereyağı ve çökelek peynirini kendilerinin ürettiklerini vurguluyor. Dağlardan topladıkları ada çayı ve kekik çayını tüketen Candan, kış aylarını Çamlıca Mahallesi'nde geçirirken, yaz aylarını Tokar Yaylası'nda geçirmenin kendisine sağlık kazandırdığını ifade ediyor.

Askerlik görevini tamamladıktan sonra 35 yaşında evlenen Candan, bu evlilikten 6 çocuk sahibi. Hayatı boyunca zorluklarla mücadele eden Candan, üç evladını kaybetmiş olmasına rağmen hayata olan bağlılığını hiç kaybetmemiş. “Bugüne kadar birbirimize kötü bir söz bile söylemedik” diyor.

Mehmet Candan'ın oğlu Mustafa Candan, babasının sağlıklı yaşamının en önemli nedeninin doğal beslenme olduğunu belirtiyor. Çamlıca Mahalle Muhtarı Mustafa Savaş ise, Candan'ın çevresinde büyük saygı gören bir isim olduğunu ve belki de 100 yaşın üzerinde olduğunu ifade ediyor.