Çanakkale Valiliği öncülüğünde, kadına yönelik şiddetle mücadelede daha kararlı adımlar atmak amacıyla önemli bir toplantı gerçekleştirildi. Bu toplantıda, "Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Çanakkale İl Eylem Planı (2026–2030)" üzerine stratejiler belirlendi. ÇOMÜ de bu kritik süreçte tam destek verdi.
Valilik bünyesinde yapılan toplantıya, Çanakkale Valisi Doç. Dr. Ömer Toraman başkanlık etti. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Kadın ve Aile Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin temsilcileri de katılarak, akademik ve kurumsal destek sundu. Toplantıya katılan kamu kurumlarının üst düzey temsilcileri, kadınların karşılaştığı şiddeti önlemek için ortak hareket etme kararlılığını vurguladı.
Toplantıda, “Kadına Yönelik Şiddete Karşı Sıfır Tolerans” ilkesi çerçevesinde, il genelinde yürütülecek çalışmalar kapsamlı bir şekilde masaya yatırıldı. Kadına yönelik şiddeti tamamen ortadan kaldırma hedefiyle, mevcut uygulamalar gözden geçirildi ve önümüzdeki beş yılda ulaşılması gereken hedefler belirlendi.
Erken teşhis ve koruyucu hizmetlerin güçlendirilmesi gerektiği üzerinde durulan zirve, şiddet mağduru kadınlara sunulan destek hizmetlerinin etkinliğinin artırılması için yeni mekanizmaların geliştirilmesi yönünde önemli kararlarla sona erdi. Çanakkale’nin huzuru ve geleceği için atılan bu adımlar, kurumlar arası koordinasyonun en üst seviyeye çıkarılmasıyla desteklenecek.