Çanakkale'nin Ezine ilçesinde, tıbbi laboratuvar teknisyeni olarak başladığı kariyerinde azmiyle pratisyen hekimliğe yükselen Yasin Kirazcı, herkese ilham veriyor. İki yıl boyunca Yükseköğretim Kurumları Sınavı'na (YKS) hazırlanan Kirazcı, tıp fakültesini birincilikle kazanarak Ezine Devlet Hastanesi'nde pratisyen hekim olarak görev almaya başladı.
Yasin Kirazcı'nın hikayesi, çalışkanlık ve azmin bir örneği olarak dikkat çekiyor. Meslek hayatına başladığı dönemde, doktor olma hayaliyle dolup taşan Kirazcı, Bozcaada Toplum Sağlığı Merkezi'nde tıbbi laboratuvar teknisyeni olarak çalışırken, aynı zamanda tıp eğitimi almak için büyük çaba sarf etti. "Ortaokul ve lisede pek parlak bir öğrenci değildim," diyen Kirazcı, sağlık meslek lisesini bitirdikten sonra KPSS'yi kazanarak mesleğine adım attı.
Çalışma hayatında elde ettiği deneyimlerin yanında, tıp fakültesine girmesinin kendisine sağladığı motivasyonla dolu olan Kirazcı, "Uzman hekimlerimize özenerek daha iyi bir gelecek hayaliyle üniversite sınavına çalışmaya karar verdim," şeklinde konuştu. İki yıl boyunca azimle çalışarak, sosyal yaşantısından ve uyku süresinden fedakarlık ederek YKS'ye hazırlandı.
Hafta sonu YKS'ye girecek öğrencilere seslenen Kirazcı, azmin ve fedakarlığın önemini vurgulayarak, "Başaramayacakları bir şey olmadığını bilsinler. Ben hiçbir zaman pes etmedim," diyerek gençlere motivasyon sağlıyor.