Çerkezköy'ün Bağlık Mahallesi'nde, çocukların can güvenliğini tehdit eden büyük bir sorun var. Mimar Sinan Caddesi ile Narin Caddesi arasında bulunan, Şehit Erdem Uçar İmam Hatip Ortaokulu'nun önündeki sokakta kaldırım eksikliği, öğrencileri ve velileri her gün tehlikeye atıyor. Araç yolunda yürümek zorunda kalan çocuklar, özellikle okul giriş ve çıkış saatlerinde otomobillerin arasında ilerlemeye çalışıyorlar.
Mahalle sakinleri, yayalara ayrılmış güvenli bir yürüyüş alanının olmamasına ve araçların yolun iki tarafına park etmesine tepki gösteriyor. Her gün yüzlerce öğrencinin kullandığı bu güzergahta yaşanan tehlikeli durum, “İlla bir çocuğun yaralanması mı gerekiyor?” sorusunu akıllara getiriyor. Veliler ise çocuklarını her sabah endişeyle okula gönderdiklerini dile getirerek, “Allah korusun bir sürücünün dikkatsizliği telafisi mümkün olmayan sonuçlar doğurabilir.” ifadelerini kullanıyor.
Çerkezköy halkı, kaldırım eksikliğinin yeni bir sorun olmadığını vurgulayarak, yetkililerin bu konuda sessiz kalmasına tepki gösteriyor. “Kaza olduktan sonra alınacak önlemin hiçbir anlamı olmayacak.” diyen veliler, okula giden çocukların güvenliği için acil önlem alınmasını talep ediyor.
Mahalle sakinleri, özellikle okul çevresinde yaya güvenliğini sağlayacak düzenlemelerin yeni eğitim ve öğretim yılına kadar hayata geçirilmesini bekliyor. “Sorun ortada. Çözüm de belli. Artık mazeret değil, hizmet bekliyoruz.” diyerek yetkililere seslenen vatandaşlar, çocukların güvenliğinin ihmal edilmemesi gerektiğinin altını çiziyor.