Dicle Elektrik, Şanlıurfa'daki tarımsal sulama abonelerine önemli bir uyarıda bulundu. Vadesi geçmiş elektrik borçlarının artışı nedeniyle, şirket borcunu ödemeyen abonelere enerji verilmeyeceğini duyurdu.

Şirket, bu kararın sürdürülebilir hizmet anlayışı çerçevesinde alındığını belirtirken, borcunu düzenli ödeyen abonelerin haklarını korumak amacıyla ek tedbirler de alıyor. Borcu olan çiftçilerin bu süreçte mağdur olmaması için, bin jeneratör tedarik sürecinin başlatıldığı ifade edildi.

Dicle Elektrik'in yaptığı açıklamaya göre, bölgedeki tarımsal sulama abonelerinin borçlarının büyük bir kısmı Şanlıurfa ve Mardin'den kaynaklanıyor. Şanlıurfa'da yaklaşık 21 bin abonenin borcunu ödemediği belirtilirken, bu durum hizmetin sürdürülebilirliğini tehdit eder hale gelmiş durumda.

Yetkililer, tarımsal sulama abonelerine çeşitli kolaylıklar sunmalarına rağmen, önemli bir kesimin borçlarını ödemekte ısrar ettiğini vurguladı. Mağduriyet yaşanmaması adına alınan bu tedbirler, bölgedeki tarımsal faaliyetlerin devamlılığı açısından büyük önem taşıyor.