Geçen yıl Dilovası'nda yaşanan korkunç kozmetik fabrikası yangınında 3’ü çocuk 7 işçi hayatını kaybetti. O günden bu yana aileler, Gebze Kent Meydanı’nda adalet nöbeti tutarak, kaybettikleri evlatlarının anısını yaşatmaya çalışıyorlar. Nöbette bir araya gelen aileler, gözyaşları içinde yaşadıkları acıyı dile getirdi.
Aileler, "Bile bile çocukları öldürdüler. Ateşin içine atarak öldürdüler çocuklarımızı. Yangın çıkışı ve merdiveni yoktu. Diri diri yaktılar. Çocuklarımız bir gelinlik giyemedi... Çocuklarımızı kömür olarak verdiler..." diyerek adalet arayışlarını sürdürdüklerini belirtti.
Geçen hafta, olayla ilgili 7 belediye çalışanının tutuklanması, aileler için yeterli bir çözüm olmadı. Nöbetteki avukatlar ve aile temsilcileri, daha derin bir hesaplaşma gerektiğini vurgulayarak, belediye başkanları ve diğer kamu görevlilerinin de yargılanmasını talep etti.
Kocaeli Barosu Başkanı Kadir Caner Karakadılar, mahkeme tarafından reddedilen müdahillik taleplerinin hukuksuzlukları ortaya koymalarına engel olmadığını ifade etti. Aileler, "Bu nöbet bir isyanın, haykırışın nöbetidir. Tüm Türkiye’de benzer olayların yaşanmaması için buradayız" dedi.
Nöbette duygularını paylaşan Nisanur Taşdemir’in annesi, "Çocuklarımız ateşin içinde yanarak can verdi. Hak hukuk böyle midir? Çocuklarımızı kömür olarak verdiler. Adalet arayışımız devam edecek" şeklinde konuştu.