Antalya'da Eğitim-Bir-Sen, öğretmenlere zorunlu tutulan "Öğrenci Gelişim Raporları" uygulamasına yönelik önemli bir eylem kararı aldı. Sendika, bu raporların yalnızca gönüllülük esasına göre hazırlanmasını savunarak, mevcut uygulamanın öğretmenlere ek iş yükü getirdiğini belirtti.
Eğitim-Bir-Sen Antalya Şube Başkanı Eyüp Bülent Miran, sendikanın genel merkezinin aldığı karar doğrultusunda öğretmenlere zorunlu olan bu uygulamaya karşı durduklarını ifade etti. Miran, "Bu uygulama, öğretmenlerin dinlenme hakkını ihlal ediyor ve iş ile aile yaşamı arasındaki dengeyi olumsuz etkiliyor," dedi.
Miran ayrıca, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından öğretmenlere zorunlu olarak verilen bu raporların, ortaokul ve liselerde yalnızca gönüllülük esasına göre hazırlanması gerektiğini vurguladı. "Öğretmenler, bu raporları istemeleri halinde hazırlamalıdır. Aksi takdirde zorunlu tutulmamalıdır," diye ekledi.
Sendika, yapılan toplantılarda uygulamanın ulusal ve uluslararası hukuka aykırı olduğunu belirterek, ilgili yasaları ve sözleşmeleri referans gösterdi. Eğitim-Bir-Sen, bu konuda eylem kararını tüm şubelere duyurarak, öğretmenlerin haklarını koruma kararlılığını sürdürecek.