Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) açıkladığı son ölüm ve intihar verileri, Kocaeli'nin gerçek yüzünü bir kez daha gözler önüne serdi. Emek Partisi (EMEP) Kocaeli İl Başkanı İlhami Şahbaz, bu verilerin arkasındaki acı gerçeği dile getirirken, "Kocaeli’yi yönetenlerin 'Mutlu Şehir Kocaeli' söylemi, sadece bir yalan. Kentimizde işçinin, emekçinin ve yoksulun payına düşen; intihar, iş cinayetleri ve çaresizliktir. İktidarın pembe tablolarının halkın yaşamında hiçbir karşılığı yok!" dedi.
Şahbaz, TÜİK verilerine göre 2025 yılında Türkiye genelinde 4 bin 599 kişinin intihar ettiğini belirtirken, Kocaeli'nin bu acı tabloya 97 intihar ile katkıda bulunduğunu açıkladı. "Derince'deki trajedi bir anlık cinnet değil, sistemin sorumluluğudur. Yoksulluğun getirdiği bu sonuçlar, merkezi ve yerel iktidar sahiplerinin 'Mutlu Şehir' söylemiyle gözden kaçırılmaya çalışılmaktadır" diye ekledi.
Körfez ilçesinde çocuğuna okul kıyafeti alamadığı için intihar eden baba ve Derince'deki Soner Ata'nın trajik hikayelerini hatırlatan Şahbaz, "İşsizlik, yoksulluk ve sağlık sisteminin piyasalaştırılması bu ölümlerin nedenidir. Bir babayı, evladının cihaz fişini çekecek kadar çaresiz bırakan şey, derinleşen ekonomik krizdir" dedi.
Son olarak, Ankara'da gerçekleştirilecek NATO zirvesine harcanan milyarları eleştiren Şahbaz, "Saray yönetimi, işçi ve emekçilere yaşamı zehir ederken, emperyalist şefleri ağırlamak için halkın parasını fütursuzca harcıyor. Kocaeli’de işçi sınıfı ve halk, geçim derdi ve çaresizlikle boğuşmakta. Bu sömürü düzenine karşı birlikte mücadele edelim!" diyerek sözlerini tamamladı.