EuroLeague’de yeni sezon formatı hakkında önemli gelişmeler yaşanıyor. Önümüzdeki hafta yapılacak toplantıda, organizasyonun kaç takımla devam edeceği netleşecek. 20 takımlı sistemin devreye girmesi, Beşiktaş’ın EuroLeague’e dönüşünü gündeme getirdi.

Geçtiğimiz sezon Basketbol Süper Ligi, EuroCup ve Türkiye Kupası’nda final oynayıp kaybeden Beşiktaş, yeniden EuroLeague’de yer alabilme ihtimali ile dikkat çekiyor. Fenerbahçe Beko Genel Menajeri Derya Yannier, yapılan son toplantıda önemli konuların ele alındığını belirterek, 26 Ekim’de yapılacak görüşmenin belirleyici olacağını ifade etti.

Yannier, EuroLeague’in 20 takıma çıkarılması durumunda Beşiktaş’ın organizasyonda yer alabileceğini vurguladı. “Eğer tekrar 20 takım olacaksak, Beşiktaş’ın buna hazır olduğunu ve bu yükü kaldırabileceğini düşünüyoruz. Türk basketbolu için de bu çok pozitif olur.” dedi. Ayrıca, kulüplerin büyük bir kısmının Beşiktaş’ı EuroLeague için en güçlü aday olarak gördüğünü belirtti.

Öte yandan, EuroLeague’in 19 takımla devam etmesi halinde, fikstür yoğunluğunun azalacağı ve kulüplerin daha dengeli bir takvimle sezonu tamamlayacağı belirtiliyor. Beşiktaş, son olarak 2012-2013 sezonunda EuroLeague’de mücadele etmişti.