Ferizli'nin Sinanoğlu Mahallesi'nde yaşayan bir doğalgaz abonesi, Nisan ayında sayaç okuma görevlisinin kapıyı açamadığı gerekçesiyle fatura düzenlenmediğini ileri sürdü. Bu durum, Nisan ayındaki tüketim bilgisinin Mayıs ayına aktarılmasına ve iki aylık fatura ile karşılaşmasına sebep oldu.

Mayıs ayındaki sayaç okuması sonrasında, Nisan ve Mayıs aylarına ait tüketim tek bir fatura altında toplandı. Abone, 3 bin 64 TL tutarında bir fatura ile karşılaştığını belirtti. İki aylık tüketim olmasına rağmen, fatura tek dönem gibi değerlendirildiği için abone daha yüksek bir bedel ödediğini savunuyor.

Müşteri hizmetleriyle yaptığı görüşmede, sayaç okunamadığı durumlarda abonelerin sayaç endekslerini telefonla bildirmeleri gerektiğinin kendisine iletildiğini aktaran vatandaş, kademeli tarife sistemine geçildiğinden haberdar olmadığını belirtti. "Eğer kademeli sisteme geçildiğini bilseydim, gerekli girişimlerde bulunurdum." diyerek duruma tepki gösterdi.

Abone, Nisan ayında gerçekleşen tüketimin kendi döneminin tarifesi üzerinden değerlendirilmesi gerektiğini, ancak toplu faturalandırma nedeniyle zamlı tarifeden hesaplandığını ifade etti. Bu durumun yüksek tüketim görünümüne yol açtığını ve kademeli sistem nedeniyle daha üst tarifeden ücretlendirildiğini belirtti.

Yaşadığı mağduriyetin giderilmesini isteyen vatandaş, Nisan ayı tüketiminin ayrı değerlendirilmesini ve oluşan ek maliyetin iade edilmesini talep etti.