Türkiye'nin fıstık üretim merkezi olan Şanlıurfa'da, Bozova ilçesindeki Kangallı Mahallesi'nde fıstık ağaçlarına aşılama çalışmaları başladı. Siirt anacına Antep fıstığı aşısı yapılarak, yabani çöğürlerin yüksek verimli ağaçlara dönüştürülmesi hedefleniyor.
Üretici Hanifi Akcan, aşılamadan önce ağaçların budanarak gereksiz dallardan arındırıldığını belirtti. Aşı gözlerinin anaç üzerine yerleştirilmesi ve aşı bağı ile sarılması işlemleri büyük bir titizlikle yapılıyor. Akcan, Haziran ayının Antep fıstığı için en uygun dönemlerden biri olduğunu ifade ederek, doğru aşı kaleminin seçilmesi ve sonrası bakımın önemini vurguladı.
Aşılama işleminin Haziran ayı sonuna kadar devam edeceğini söyleyen Akcan, hava koşullarının bu süreyi etkileyebileceğini dile getirdi. Ayrıca, fıstık tutan ağaçlardan aşı alınması gerektiğini, fıstık tutmayan ağaçlardan aşı alınmaması gerektiğini de ekledi.
Bozova'daki üreticiler, bu aşılama çalışmaları ile hem ürün verimini artırmayı hem de fıstık kalitesini yükseltmeyi amaçlıyor. Bölgede yapılan bu çalışmalar, Şanlıurfa'nın fıstık üretiminde önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.