Foça, İzmir bu hafta sonu yelken tutkunlarının buluşma noktası oldu. Türkiye Yelken Federasyonu'nun düzenlediği Sahil Güvenlik Kupası İl Yarışları, 12-14 Haziran tarihleri arasında Foça Liman-Adalar parkurunda gerçekleştirildi. Yarışlarda, Türkiye'yi uluslararası organizasyonlarda temsil edecek milli sporcular da sahne aldı.
Foça Yelken İhtisas Kulübü (FYİK), Fenerbahçe Doğuş Spor Kulübü, Göztepe Spor Kulübü Yelken Şubesi, Akdeniz Yelken Spor Kulübü ve Aliağa Şakran Yelken Su Sporları Gençlik Spor Kulübü'nden toplam 75 sporcunun katıldığı yarışlar, üç gün boyunca büyük bir heyecanla devam etti. Yarışların yıldızlarından biri olan Berkay Abay, Fenerbahçe Doğuş Spor Kulübü'nden ILCA 7 Genel kategorisinde birinci oldu.
Yarışmada, Foça'dan birçok sporcu da başarılı sonuçlar elde etti. 'Optimist Genel' kategorisinde Emir Berk Sır, 'Optimist Kızlar'da Mevsim Özçelik birinci olurken, 'ILCA 4 Genel ve Junior'da ise İklim Özçelik rakiplerini geride bıraktı. Bu başarılar, Foça'nın yelken sporundaki potansiyelini bir kez daha gözler önüne serdi.
Dereceye giren sporculara ödülleri, Foça Kaymakamı İhsan Emre Aydın ve diğer yetkililer tarafından verildi. Berkay Abay, yarış sonrası yaptığı açıklamada, "2028 Olimpiyatları'na hazırlanıyorum. Bu yarış benim için önemli bir adım oldu. Akdeniz Oyunları takımına seçildim ve burada ülkemizi temsil edeceğim" dedi. Diğer bir sporcu İklim Özçelik de, "Dünya Şampiyonası hazırlıkları yoğun geçiyor. Hedefim, bayrağımızı dalgalandırmak" şeklinde konuştu.