Foça’da, çeşitli kamu kurumlarından 60 personelin katıldığı ilk yardım eğitimleri büyük bir heyecanla devam ediyor. Foça Kaymakamlığı ve İlçe Sağlık Müdürlüğü’nün iş birliğiyle düzenlenen eğitimlerin üçüncü grubunda, katılımcılar uygulamalı çalışmalarla temel ilk yardım bilgilerini pekiştiriyor. Eğitimlerin son gününde, maket üzerinde yapılan uygulamalarla solunum ve nabız kontrolü, suni teneffüs, kalp masajı gibi hayati adımların nasıl yapılacağı üzerinde duruldu.

Foça İlçe Sağlık Müdürü Dr. Yıldıray Çığırgil, bu eğitimlerin amacının ilçede ilk yardım konusunda bilinçli ve eğitimli personel sayısını artırmak olduğunu vurguladı. Acil durumlarda doğru müdahalenin yapılabilmesi ve daha fazla hayat kurtarılabilmesi için bu tür eğitimlerin şart olduğunu belirten Çığırgil, çalışmalara Kaymakam İhsan Emre Aydın’ın talebi doğrultusunda başlanıldığını ifade etti.

“İlk yardım farkındalığını artırmayı hedefliyoruz” diyen Çığırgil, İl Sağlık Müdürlüğü 112 Acil Sağlık Hizmetleri ekipleriyle koordineli yürütülen eğitim programının, çeşitli kamu kurumlarından katılımcılarla oluşturulan gruplar ile sürdüğünü aktardı. Milli Eğitim Müdürlüğü, Müftülük, belediye, askeri birlikler ve kütüphane gibi kurumlardan gelen personelin eğitimlere dahil edildiğini belirten Çığırgil, bu sayede ilçe genelinde ilk yardım bilincinin yaygınlaştırılmasına katkı sağlamayı amaçladıklarını kaydetti.

“Acil vakalarla ne zaman karşılaşacağımız belli değil.” diyen Dr. Yıldıray Çığırgil, Foça’nın turistik bir ilçe olduğunu ve yaz aylarında çok sayıda ziyaretçi ağırladığını hatırlatarak, acil durumlarda müdahale edecek bilinçli insanların varlığının herkes için bir güvence olduğunu söyledi. Eğitimlerin yeni katılımcı gruplarıyla devam edeceğini de sözlerine ekledi.