Gemlik, güneş enerjisiyle aydınlanmaya hazırlanıyor! Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren, ilçenin enerjisini güneşten üretme kararlılığını vurgulayarak, Büyükkumla’da hayata geçirilecek Güneş Enerjisi Santrali'nin (GES) müjdesini verdi.
15 dönümlük alanda kurulacak santralde, toplamda 2.228 güneş paneli ile önemli bir enerji üretimi sağlanacak. Her biri 590 watt gücünde olan bu paneller sayesinde Gemlik, elektrik ihtiyacının büyük bir kısmını kendi ürettiği temiz enerjiyle karşılayacak. Başkan Deviren, bu proje ile çevreye duyarlılık gösterirken, belediyenin enerji maliyetlerini de önemli ölçüde azaltacaklarını belirtti.
Başkan Deviren, “Bu tasarrufu, Gemlik’e hizmet etmek için kullanacağız. Daha temiz, daha sürdürülebilir bir Gemlik için birlikte çalışıyoruz.” diyerek projeye olan bağlılıklarını ifade etti. Gemlik’in geleceği için büyük bir adım atan belediye, temiz enerji hedefinde kararlılıkla ilerleyecek.