Sakarya Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (SASKİ), su tasarrufu bilincini artırmak için çocuklara yönelik eğitim projelerine hız kesmeden devam ediyor. Geyve Umurbey İlkokulu öğrencileri, teorik bilgilerin ötesine geçerek Sapanca Gölü’ne yaptıkları gezi ile bu önemli içme suyu kaynağını yakından tanıma fırsatı buldular.

SASKİ, çocukların hem eğlenmesi hem de öğrenmesi için özel bir etkinlik düzenledi. Göl Tesisleri’nde uzman ekipler tarafından karşılanan minik su müfettişleri, burada Sapanca Gölü’nün önemini dinleyerek öğrendiler. Ayrıca, doğayla iç içe geçirdikleri bu etkinlikte resim tabletlerinde çizim yaparak ve boyama etkinlikleriyle keyifli zaman geçirdiler.

Miniklerin su kaynaklarıyla olan bağlarını güçlendirmek amacıyla düzenlenen etkinlikte, çocuklar oyunlar oynayarak suyun doğal döngüsünü eğlenceli bir şekilde keşfettiler. SASKİ Genel Müdürü Seyit Sakallıoğlu, etkinlikte yaptığı açıklamada, “Bu şehrin hayati değerini, yarının teminatı olan çocuklarımıza tanıtmalıyız. Sapanca Gölü’nü emanet edeceğimiz yeni nesillere, su kaynaklarımızın önemini anlatmak için bu tür etkinlikler düzenliyoruz.” dedi.

Öğrenme süreçlerini eğlenceli hale getirmek için özel bir program hazırlandığını vurgulayan Sakallıoğlu, “Bu tür etkinliklerin çocukların mutluluğunu artırdığını görmek bizim için çok önemli.” ifadelerini kullandı.