İzmir'in tanınmış oyuncularından Halil Ergün, katıldığı bir programda yaptığı açıklamalarla gündeme geldi. Ergün, 'Mustafa Kemal Atatürkçü olmadım hiçbir zaman. Bu ülkede her haltı bu 'Atatürkçüyüm' diyenler yiyor' ifadeleriyle dikkat çekti. Bu sözler, sosyal medyada geniş yankı buldu.
Yaşanan tartışmaların ardından Halil Ergün, konuyla ilgili yeni bir açıklama yaparak, sözlerinin çarpıtıldığını ifade etti. Kendisi hakkında yapılan eleştirileri yanıtlayan Ergün, 'Mustafa Kemal Atatürk benim en sevdiğim adamımdır' diyerek, evinde 5 adet Atatürk tablosu olduğunu da sözlerine ekledi.
Ergün, 'Atatürkçülük kavramı kullanılarak ne haltlar edildiğini biliyoruz. Mustafa Kemal, Cumhuriyet'in kurucusu, benim en sevgili adamımdır. Ona laf söyleyenin alnını karışlarım' diyerek, Atatürk'e karşı olmadığını ancak bazı kullanımlara karşı olduğunu vurguladı. Ayrıca, 2010 yılındaki anayasa referandumunda 'Evet' oyu kullandığını da hatırlattı.
Sonuç olarak, Halil Ergün'ün açıklamaları, İzmir'de toplumun farklı kesimlerinden tartışmalara yol açtı. Ergün, bu konuyu hukuki olarak da takip edeceğini belirtti.