İstanbul'un ulaşımına büyük bir katkı sağlayan Halkalı-Arnavutköy Metro Hattı, ilk gününde 10 bin 21 yolcuya hizmet verdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bu önemli hattın açılışını Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla 19 Haziran Cuma günü gerçekleştirdiklerini duyurdu.

Uraloğlu, metro hattının 20 Haziran Cumartesi günü yolcu taşımacılığına başladığını belirtti. İlk işletme gününde 10 bin 21 yolcunun kullanması, metro hattının ne denli önemli bir ihtiyaç olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. Aynı gün içerisinde Gayrettepe-İstanbul Havalimanı-Halkalı Metro Hattı'nın toplamda 44 bin 109 kişi tarafından kullanıldığı belirtildi.

69 kilometre uzunluğundaki metro hattı, Arnavutköy Hastane durağından Gayrettepe-İstanbul Havalimanı-Arnavutköy Hattı’na entegre olarak çalışıyor. Uraloğlu, bu hattın Türkiye'nin en uzun ve en hızlı metro hattı olma özelliğini taşıdığını ifade etti. Ayrıca, Halkalı-Arnavutköy arasında açılan beş yeni istasyon ile birlikte, Başakşehir ve Küçükçekmece’de yaşayan yaklaşık 1,5 milyon İstanbullu vatandaşın da bu hattı kullanabileceği bilgisi paylaşıldı.

İstanbul'un ulaşım ağına önemli bir soluk getiren Halkalı-Arnavutköy Metro Hattı, günlük ortalama 37 bin 500 yolcu taşıyarak, İstanbul'un ulaşım sorununa çözüm sunmayı hedefliyor.