Edirne'den Bulgaristan'a açılan Hamzabeyli Sınır Kapısı'nda, 20 kilometrelik TIR kuyruğu oluştu. İzmir’den aldığı yükü Romanya’ya götüren Ali Tokyürek, sürücülerin yaşadığı zorlukları dile getirerek, "Sınır kapısından 5-10 kilometre geriye Kapıkule’deki gibi sıra gişesi koyulsa, sürücüler istediği parka gider, istirahatini yapar, sırasını bekler, mağdur olmaz" dedi.
Türkiye'nin ihraç ürünlerini Avrupa ülkelerine taşıyan TIR'lar, Edirne'den Bulgaristan'a açılan Hamzabeyli Sınır Kapısı'nda yoğunluk nedeniyle saatlerce kuyrukta beklemek zorunda kaldı. Sürücüler, Kapıkule Sınır Kapısı’na giden yolda olduğu gibi, Hamzabeyli yoluna da sıra gişesi konulmasını talep ediyor. Böylelikle araçlarıyla TIR parklarında rahatça bekleyip, sıra oluşturmayacaklarını belirtiyorlar.
İzmir’den yüküyle Romanya’ya giden 33 yıllık sürücü Ali Tokyürek, cuma saat 22.00’de sıraya girdiğini ifade ederek, "Aşağı yukarı 45-50 saattir kuyruktayım. Tuvalet sorunu var, açlık ve uykusuzluk yaşıyoruz. Her zaman bu zorlukları çekiyoruz. Çözümü basit; 5-10 kilometre geriye Kapıkule’deki gibi sıra gişesi koyulsa, istediğimiz parkta istirahat edebiliriz. Mesaj geliyor, yaklaşık 30 saat de içeride bekleyeceğim" diye konuştu.
Tokyürek, “Hayatımız tehlikede. Sürekli arabada oturamıyorsun, ayaklarımız tutuluyor. Aşağı indiğimizde arabaların çarpma ihtimali çok yüksek. Kazalar oldu zaten. Bu sıkıntıyı sürekli yaşıyoruz. Başka bir iş de yapamıyoruz” dedi.
İstanbul’dan gelip Romanya’ya giden İrfan Uğurluoğlu da 2 gündür sırada beklediğini dile getirerek, "Burayı bir gişe konulmasını istedik, Kapıkule'deki gibi. Yolda yatmak yerine bir parka girip dinlenmek istiyoruz. Tuvalet ve yeme içme ihtiyacımız oluyor. Bunları yerine getiremiyoruz. Bir parka girip istirahat etmiş olsak, bu kadar mağdur olmayacağız" şeklinde konuştu.