Hendek Belediyesi tarafından bu yıl 22’ncisi düzenlenen Selman Dede’yi Anma, Yağlı Güreşleri ve Sünnet Şenlikleri, yaklaşık 12 bin vatandaşın katılımıyla büyük bir coşku içerisinde gerçekleştirildi. Ata sporunun en güçlü isimleri er meydanında kıyasıya mücadele ederken, zirve yine Akyazı Belediyesi sporcusu Serdar Yıldırım’ın oldu.
Etkinlik, Sakarya Büyükşehir Belediyesi Mehteran Takımı eşliğinde Muammer Sencer Caddesi’nden başlayan kortej yürüyüşüyle başladı. Kortej, Hendek Belediyesi hizmet binası önünde son bulurken, program Selman Dede Mesire Alanı’nda devam etti. Hendek Belediyesi, vatandaşları şehir merkezinden mesire alanına ücretsiz servislerle taşıdı.
Etkinliğe; AK Parti Sakarya Milletvekili Ali İnci, Hendek Kaymakamı Hacı Hasan Gökpınar, Hendek Belediye Başkanı İrfan Püsküllü, Akyazı Belediye Başkanı Bilal Soykan ve çok sayıda protokol üyesi katıldı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından Selman Dede Camii’nde Kur’an-ı Kerim tilaveti gerçekleştirildi.
Geleneksel güreş ağalığı seçiminde iş insanı Faruk Koç, katılımcıların desteğiyle üst üste üçüncü kez Selman Dede Yağlı Güreşleri Ağası seçildi. Hendek Belediye Başkanı İrfan Püsküllü, organizasyonun yalnızca bir spor etkinliği değil, köklü ata sporunu yaşatmak ve birlik beraberliği güçlendirmek için önemli bir fırsat olduğunu vurguladı.
AK Parti Sakarya Milletvekili Ali İnci de, bu geleneğin yaşatılarak devam ettirilmesinin önemine dikkat çekti. Güreş ağası Faruk Koç, güreş sporunun geleceği için sorumluluk hissettiklerini belirtti. Ayrıca, son kez er meydanına çıkan başpehlivan Gazanfer Kahveci’ye de teşekkür plaketi takdim edildi.