Çanakkale, genç plancıların buluşma noktası oldu! "Bellek-Kimlik-Değişim, Boğazın Kıyısında Çanakkale" temasıyla düzenlenen II. PLANED Genç Plancılar Çalıştayı, yoğun bir programın ardından kapanış toplantısıyla sona erdi.
Çanakkale Belediyesi'nin ev sahipliğinde, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Şehir ve Bölge Planlama Bölümü ile Marmara Belediyeler Birliği (MBB) iş birliğinde gerçekleştirilen etkinlik, 19 Haziran Cuma günü tamamlandı. Çalıştayın kapanış toplantısına, ÇOMÜ Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Okan Yılmaz, Çalıştay Düzenleme Kurulu Başkanı Prof. Dr. Arzu Başaran Uysal, Belediye Başkan Yardımcısı Özleyiş Çetin ve Belediye Meclis Üyesi Egemen Ergun gibi önemli isimler katıldı.
Üç gün süren çalıştayda, meslekte 10 yılını doldurmamış genç plancılar, uzman akademisyenler ve yerel yönetim temsilcileri bir araya geldi. Katılımcılar, Çanakkale tarihi kent merkezini kentsel bellek ve kent kimliği kavramları üzerinden ele alma fırsatı buldu. Saha gezileri, seminerler ve atölye çalışmaları ile dolu bu etkinlik, genç plancıların gelişimi için önemli bir adım oldu.
Çalıştay sonunda, genç plancıların uzman akademisyenler ve yerel yönetim temsilcileri ile birlikte gerçekleştirdiği çalışmalar değerlendirildi. Bu çıktılar, gelecekteki kentsel planlama süreçlerine ve stratejilerine katkı sağlaması hedefleniyor.