Aydın-İzmir karayolu üzerindeki Erbeyli Şehitleri İlk Kurşun Abidesi'nde anlamlı bir anma programı gerçekleştirildi. Etkinlik, saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başladı. Katılımcılar, şehitler için Kur'an-ı Kerim okuyarak dua etti.

Etkinliğe katılan Erbeyli Ortaokulu Sosyal Bilgiler Öğretmeni Hatice Ege, konuşmasında tarihimizdeki baskınlara dair önemli bilgiler paylaştı. Yunan kuvvetlerinin, Erbeyli İstasyonu'ndaki Türk askerlerine yaptığı baskında, Türk tarafının 7 şehit verdiğini, Yunanlıların ise 70-80 kayıp yaşadığını aktardı.

Hatice Ege, bu baskının ardından Yunanlıların intikam almak amacıyla Erbeyli ve çevresinde 72 Türk vatandaşını katlettiğini vurguladı. Ayrıca, İncirliova halkının işgal süresince düşmana karşı gösterdiği direnişi de dile getirdi. Anma etkinliği sırasında, 21 Haziran 1919 gecesi Yunanlılar tarafından katledilen şehitlerin hatırasını yaşatmak amacıyla Erbeyli köyü sınırları içinde inşa edilen anıtın hikayesi de paylaşıldı. Bu anıt, 1934 yılında köklü ailelerden biri olan Sarı Hüseyin Ağa oğlu Ahmet Sarı tarafından yaptırılmıştır.

Etkinliğe İncirliova Kaymakamı İlhan Abay, İncirliova Belediye Başkanı Aytekin Kaya, siyasi parti temsilcileri ve çeşitli kurum müdürleri de katıldı. Anma programı, geçmişte yaşanan acı olayları hatırlatarak, şehitlerin hatırasını yaşatma amacını taşıdı. İncirliova halkı, şehitlerin anısını her zaman yüreklerinde taşıyacaklarını dile getirdi.