İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, İzmir Büyükşehir Belediyesi Çocuk Meclisi'nin kapanış oturumuna katılarak çocuklarla bir araya geldi. Yıl boyunca çocuk hakları, çevre, teknoloji ve kent yaşamı gibi konularda çalışan meclisin başarıları, Başkan Tugay'ı gururlandırdı. Tugay, "Sizler dünyamızı güzelleştiriyorsunuz" diyerek çocukların önemine vurgu yaptı.

İzmir’de çocukların kent yaşamında söz sahibi olması amacıyla faaliyetlerini sürdüren Çocuk Meclisi, 5 farklı komisyon ile çalışmalarını tamamladı. İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclis Salonu’nda düzenlenen kapanış oturumu, çocukların ailelerinin katılımıyla gerçekleştirildi. Toplamda 196 çocuğun görev aldığı mecliste, çocuk hakları, teknoloji, çevre ve eğitim gibi birçok konuda projeler geliştirildi.

Başkan Tugay, çocuklarla yaptığı konuşmada, "Hayatınızın erken döneminde sorumluluk duygusu ve duyarlılıkla kent yönetiminin parçası oldunuz" diyerek çocukların çalışmalarının kıymetli olduğunu dile getirdi. Ayrıca, çocuklara teknolojiyi yakından takip etmelerini ve çevre bilincini önemsemelerini önerdi.

Tugay, iklim krizi ve atık yönetimi konularında da uyarılarda bulundu. "Bir kişi bir günde ortalama 4 kilogram çöp üretiyor" diyen Tugay, az çöp üretmenin önemini vurguladı. Kapanış oturumunda, çocuklara katılım sertifikaları da verildi ve gelecek dönem için önerileri paylaşıldı.