2025-2026 eğitim öğretim yılının ilk dönemi İzmir'de sona erdi. Karabağlar'da düzenlenen anlamlı bir törenle, 733 bin 305 öğrenci karnelerini aldı. Törene İzmir Valisi Süleyman Elban ve İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Yahşi katıldı.

Karabağlar İyiburnaz İlkokulu'nda gerçekleşen bu özel günde, öğrenciler karne heyecanını yaşarken, Vali Elban ve Yahşi, onlara karnelerini ve karne hediyelerini dağıttı. Tüm Türkiye'de olduğu gibi İzmir'de de öğrencilerin yüzleri gülüyordu. Özellikle birinci sınıf öğrencisi Barış Çakar, "Karnemi valimiz verdi. Çok mutlu oldum ve heyecanlandım" diyerek, yaz tatilinde öğretmeninin verdiği kitabı okuyacağına ve dışarıda oyunlar oynayacağına dair umutlarını paylaştı.

İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Yahşi, törende yaptığı konuşmada, "2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı'nın sonuna geldik. İzmir'de öğrencimiz tatile çıkıyor, karnelerini alıyor. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile güzel bir dönem geçirdik. Eylül ayında 2026-2027 eğitim öğretim yılına okullarımızla hazır olacağız" şeklinde konuştu. Diğer bir öğrenci Zorbey Çetin ise, "Karnemi alırken birazcık heyecanlandım. Yazın kitap okuyup, oyunlar oynayacağım" dedi.