İzmir'de her gün toplanan çöplerin bir bölümü, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın izniyle Manisa'daki bertaraf tesisine yönlendiriliyor. Ancak bu durum, yeni bir tartışmayı da beraberinde getiriyor.
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, yaptığı açıklamada, tesisin kapasitesinin dolmasının kent için ciddi sorunlar yaratabileceğini vurguladı. ‘Bu tesis, yalnızca Manisa'nın çöpleri için planlandı’ diyen Dutlulu, kapasite aşımının çevresel ve yaşam kalitesi açısından olumsuz sonuçlar doğurabileceğine dikkat çekti.
Dutlulu, “Biz de buna kısa vadeli olacak diye şimdi sesimizi çıkarmıyoruz. Bize 6 aylık kullanılacak dendi” diyerek, kapasite aşımında koku gibi farklı sorunların ortaya çıkabileceği konusunda uyarıda bulundu. İzmir'deki çöp sorununun çözülmesi gerektiğini, aksi takdirde Manisa'nın çevresine zarar verebileceğini belirtti.
Ayrıca İzmir'de yaklaşık 600 bine yakın Manisalının yaşadığına da dikkat çeken Dutlulu, “Oradaki insanların susuz kalmasını, çöp sorunu yaşamasını istemeyiz” dedi. Bu durum, İzmir ve Manisa arasındaki iş birliğinin önemini bir kez daha gözler önüne seriyor.