Babalar Günü yaklaşırken, İZSU çalışanları Erdal Kazık ve Mustafa İnkaya, kentin altyapısının sürdürülebilirliği için ailelerinden uzakta geçen mesailerini samimiyetle paylaştılar. “Yaptığımız her iş çocuklarımızın geleceğine katkı” diyen bu fedakar babalar, çocuklarının gururunu en büyük mutluluk olarak görüyor.

İzmir’de milyonlarca insan günlük yaşamına devam ederken, kent altyapısının kesintisiz işlemesi için görünmeyen bir emek gece gündüz sürüyor. Patlayan su hatlarında, sel ve yangın bölgelerinde, deprem sonrası yürütülen çalışmalarda ya da gece yarısı gelen acil ihbarlarda görev başına koşan İZSU çalışanları, yalnızca kente değil, ailelerine ve çocuklarının geleceğine de emek veriyor.

İZSU Araç Bakım Şubesi’nde görev yapan 54 yaşındaki Erdal Kazık, 19 yıldır kurum bünyesinde çalışıyor. İkiz kızları ve bir oğlu bulunan Kazık, kamu hizmetinde çalışmanın çoğu zaman saat kavramını ortadan kaldırdığını belirtti. “Mesaimiz çoğu zaman saatle sınırlı kalmıyor. Arızaya ve acil durumlara göre gece gündüz görev başında oluyoruz. Bazen çocuklarımızla geçirmek istediğimiz zamanı işimize ayırmak zorunda kalıyoruz. Ancak yaptığımız her işin onların geleceğine katkı sunduğunu biliyoruz” dedi.

22 yıllık deneyimiyle İZSU Araç Sevk Amiri olan Mustafa İnkaya ise, özellikle afet dönemlerinde görevlerinin daha da ağırlaştığını ifade etti. Hatay depreminde 11 gün görev yaptığını anlatan İnkaya, “Çocuklarımızla yiyeceğimiz bir akşam yemeği bile çok kıymetli. Ama görev bizi bazen kilometrelerce uzağa götürüyor” dedi. Bu fedakar babalar, çocuklarına bırakacakları en değerli mirasın dürüstlük, çalışkanlık ve sorumluluk duygusu olduğunu vurguladı.