34. İstanbul LGBTİ+ Onur Yürüyüşü nedeniyle Kadıköy ve Beyoğlu adeta ablukaya alındı. Kaymakamlıkların aldığı eylem yasağı kararları sonrası, Taksim ve Şişhane metro istasyonları kapatıldı. İstanbul Valiliği, tüm bu önlemleri kamu düzenini korumak adına aldı.
Kadıköy Kaymakamlığı'ndan yapılan açıklamada, 27 Haziran saat 08:00'den itibaren 28 Haziran saat 23:59'a kadar açık alanlarda herhangi bir toplanma, basın açıklaması veya benzeri etkinliklerin yasaklandığı belirtildi. Bu yasaklar, kamu düzeninin bozulmaması ve toplumsal barışın sağlanması amacıyla getirildi.
Beyoğlu Kaymakamlığı da aynı gün içerisinde, 24 saat süreyle toplantı ve gösteri yürüyüşlerinin yasaklandığını duyurdu. Taksim Meydanı ve çevresinin bariyerlerle kapatılacağı, ayrıca yaya ve araç trafiğinin de kontrol altına alınacağı ifade edildi. Öte yandan, metro istasyonlarıyla ilgili yapılan duyuruda, Taksim ve Şişhane istasyonlarının kapalı kalacağı bilgisi paylaşıldı.
Kentteki bu önlemler, sosyal medyada yapılan çağrılar üzerine alındı. Özellikle Taksim Meydanı, bu durumu en fazla hisseden yerlerden biri oldu. 28 Haziran'da yapılacak etkinlikler için alınan bu yasaklar, İstanbul'un gözde noktalarında hayatı durma noktasına getirdi.