Bursa'da bir boşanma davasının temyiz sürecinde Yargıtay 2. Hukuk Dairesi, sürekli kahvehanede vakit geçirip evini ihmal eden kocayı ağır kusurlu buldu. Aile birliğinin temelden sarsılmasına neden olan bu durum, Yargıtay'ın dikkatini çekti.

Eşi, özel günlerde yalnız bırakan ve sürekli kahvehanede zaman geçiren kocası hakkında ağır suçlamalar yöneltti. Yüksek mahkeme, bu durumun boşanma davasında önemli bir etken olduğunu belirterek, kocanın eşine tazminat ödemesi gerektiğine hükmetti. Özellikle hafta sonları ve izin günlerinde sabahın erken saatlerinde kahvehaneye giden müdavimler için bu karar, kötü bir haber olarak değerlendirildi.

Boşanma davasında davacı kadın, kocasının şiddet uyguladığını, evin ihtiyaçlarını karşılamadığını ve sürekli olarak psikolojik şiddet uyguladığını öne sürdü. Evlilik sürecinde, kocasının ona hakaretler ettiğini ve maddi olarak bağımlı hale getirdiğini ifade etti. Bu davanın kabulüne ve tarafların boşanmalarına karar verilirken, 50 bin TL maddi ve 50 bin TL manevi tazminat ödenmesi talep edildi.

Bursalılar, Yargıtay'ın bu kararını çeşitli şekillerde değerlendirirken, bu kararın gelecekteki davalarda emsal teşkil edeceği hatırlatıldı. Kahvehanelerde arkadaşlarıyla vakit geçirenler için bu durum, sosyal yaşamda yeni bir dönemin habercisi olabilir.