Antalya'nın tarihi ve turistik merkezi Kaleiçi, yaz sezonuyla birlikte artan yoğunluk nedeniyle polis ve bekçiler tarafından kapsamlı bir asayiş uygulamasına tabi tutuldu. Yerli ve yabancı turistlerin güvenliğini sağlamak amacıyla gerçekleştirilen denetimlerde on binlerce kişi sorgulandı. Ayrıca, dilencilik ve seyyar satış yapanlara karşı da gerekli işlemler yapıldı.
Muratpaşa İlçe Emniyet Müdürlüğü ekipleri, Kaleiçi'nde güvenlik önlemlerini en üst seviyeye çıkardı. Tarihi sokaklar ve eğlence mekanlarının bulunduğu bölgelerde yapılan şok denetimlerde, giriş ve çıkış noktaları tek tek kontrol edildi. 20 Haziran tarihine kadar yapılan uygulamalarda toplam 32 bin 106 kişi sorgulanırken, 5 bin 867 araç denetlendi.
Denetimler sonucu kurallara uymadığı tespit edilen 132 araca toplamda 309 bin 119 lira idari para cezası kesildi. Ayrıca, çevreyi rahatsız eden ve dilencilik yapan kişiler başta olmak üzere çeşitli ihlaller nedeniyle 249 kişiye idari işlem uygulandı. Bu kişiler için toplamda 442 bin 911 lira ceza kesildi.
Polis ekipleri, Kaleiçi'nde gürültü kirliliğini önlemek amacıyla da çalışma yaptı. Eğlence mekanlarının dışarıda müzik yayınını saat 01.00 itibarıyla kapatmaları sağlanırken, içerideki müziklerin dışarıya çıkmaması için uyarılarda bulunuldu. Muratpaşa İlçe Emniyet Müdürlüğü yetkilileri, bu tür şok uygulamaların yaz sezonu boyunca aralıksız devam edeceğini duyurdu.
Denetimlerde Kaleiçi'nde bulunan 3 mahallenin muhtarları da yer aldı. Barbaros Mahalle Muhtarı Cafer İşlek, Kaleiçi'nde huzurun sağlandığını ve turistlerin artık daha rahat vakit geçirdiğini belirtti. Kılınçarslan Mahalle Muhtarı Enver Mutlu ise denetimlerin sıkı bir şekilde devam ettiğini ifade ederek Kaleiçi’nin Antalya’nın kalbi olduğunu vurguladı. Tuzcular Mahalle Muhtarı Uğur Çetin, asayişin sürekli inşa edildiğini ve esnafın uygulamalardan memnun olduğunu dile getirdi.