Kapaklı Belediye Başkanı Mustafa Çetin, Ayvacık Barajı’ndan gelecek olan temiz suyun temmuz sonunda ilçeye verileceğini müjdeledi. Başkan Çetin, yeni su kaynaklarının devreye alınması için de çalışmaların hız kesmeden sürdüğünü belirtti.
Atatürk Mahallesi’nde vatandaşlarla bir araya gelen Çetin, bölgedeki su kaynakları ve gelecekte yaşanabilecek su sorunları hakkında detaylı bilgiler paylaştı. Çetin, "Kapaklı’da su arzını rahatlatacak önemli bir proje tamamlanma aşamasına geldi. Bu proje ile en az 2-3 mahallemizde su ihtiyacı karşılanacak," dedi.
Başkan, "Temmuz sonunda Devlet Su İşleri (DSİ) hattı, Tekirdağ Su ve Kanalizasyon İdaresi (TESKİ) tarafından devralınacak. Bu kaynaktan gelen temiz su, vatandaşlarımızın kullanımına sunulacak," ifadelerini kullandı. Ayrıca, Kızılpınar, Kömürköy ve Balaban bölgelerinde yeni bir baraj yapımının da gündemde olduğunu aktardı.
Çetin, iklim değişikliği ve küresel kuraklık riskine dikkat çekerek, gelecekte Trakya’nın en büyük sorunlarından birinin su yetersizliği olabileceğini vurguladı. "Dünya ciddi bir iklim krizi ile karşı karşıya. Çerkezköy ve Kapaklı’da suyun akmaması gibi büyük sıkıntılar yaşanabilir," dedi.